Ashkan Ghorbani | اشکان قربانی
Ashkan Ghorbani | اشکان قربانی
مربی اسکواشگیلانرشت
Ashkan Ghorbani | اشکان قربانی

مقالات

قوانين بازی اسكواش

قوانين بازی اسكواش

بازی اسكواش به صورت ۲ گيم از ۳ گيم ویا  ۳ گيم از ۵ گيم است. قبل از بازي هر دو بازيكن ۵ دقيقه وقت براي گرم كردن دارند. بازيكنان با زدن سرويس بازي را آغاز مي كنند و با چرخش راکت وعلامت روی دسته آن زننده سرويس مشخص مي شود.

انتخاب سرويس از«مربع» يا (باكس) چپ يا راست در موقع زدن نخستين سرويس در اختيار زننده سرويس است. اگر نخستين امتياز را گرفت به طور اجباري جاي سرويس عوض مي شود وبصورت رالی  بازيكني كه زودتر به  ۱۱ امتياز برسد آن گيم را برده است.

درحقيقت بازيكن توپ را با راكت مي زند و توپ بايد پيش از برخورد با زمين با ديوار رو به رو برخورد كند و هنگام برگشت از ديوار رقيب دوباره ضربه بزند.

اين رشته زماني با اختراع  كورت شيشه اي به لحاظ پوشش تصويري تلويزيوني طرفداران بسيار زيادي درسراسر جهان پيدا كرد.

چهار ديوار اين كورت به گونه اي است كه از بيرون داخل آن بطوركامل پيداست ولي بازيكني كه داخل آن قرار دارد تماشاگران را به صورت مات مي بيند.

اشکان قربانی

اشکان قربانی

me.ashkanghorbani@outlook.com

من اشکان قربانی در سال 1378 از طرف دوستی که در ملک خصوصی خود زمینی ساخته بود به بازی این رشته دعوت شدم و پس از چند روز تمرین سخت در اولین المپیاد اسکواش کشور با عنوان تیم گیلان شرکت کردیم و بین هشت تیم سوم شدیم و کاپ اخلاق هم در یافت کردیم،این تجربه کوتاه اصل علاقه و ریشه حرفه ای شدن من در این رشته بود... ادامه در صفحه در باره من.

مقالات مرتبط

0

ابعاد کورت های اسکواش

ابعاد کورت های اسکواش به روایت تصویر در زیر شرح داده شده است :

0

راكت اسكواش

 بعد از سال ۱۹۸۰ راكت ها از مواد مركب مانند فلز، گرافيت و تيتانيوم ساخته مي شود و موجب شده است تا راكت در دست راحت تر و سبك تر باشد

دیدگاه ها (0)

  • Ottoسه شنبه ۱۹ تیر ۰۳

    Very interesting topic, regards for putting up.Money from blog My homepage; Serena.T

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.